Semir Salia tillbaka i Sund – lämnar Älgarna-Härnösand
2018 och 2019 representerade han Sund IF.
Därefter blev det spel i Lucksta IF, FC Norr United och ifjol var han med och förde upp Älgarna-Härnösand till division 2.
Nu är mannen med häxpipan, Semir Salia, tillbaka på Maland.
– Det stämmer jag är klar för en återkomst till Sund och spelklar tills fredagens DM-match mot Lucksta, säger den 28-årige mittfältaren/forwarden.
Semir Salia är tillbaka i klubben allt började som pojkspelare, Sund IF.
Ifjol valde han att lämna FC Norr United och under hösten vara med och föra upp Älgarna-Härnösand till division 2. Och detta i hårt kamp med Sund IF.
2018 och 2019 representerade han Sund på seniornivå innan det blev spel i Lucksta och de två ovannämnda klubbarna.
Nu är 28-åringen med "häxpipan" tillbaka i Sund IF.
– Det stämmer ja är klar för en återkomst till Sund och spelklar tills fredagens DM-match mot Lucksta, säger mittfältaren/forwarden Semir Salia.
Hur känns det att återvända till Sund?
– Jag är jätte taggad för division 2-spel och nya utmaningar. Har ju vunnit trean två gånger hittills med Stöde och Älgarna-Härnösand men valt att inte pendla vidare.
Varför blev det Maland igen?
– Sund kändes rätt med tanke på avståndet till träningarna och att det är min moderklubb. Något som jag tror inte många vet. Känner dessutom grabbarna i laget och ledningen och vet att de vill göra något bra av möjligheten man nu fick till division 2-spel.
Vad hoppas du kunna bidra med?
– Förutom mina häxpipor så ska jag göra mitt bästa så att det blir en rolig säsong både för mig personligen och Sund if .
Tränaren Göran Sundqvist, fyller modiga 50 bast i morgon torsdag, är givetvis nöjd över att ha signat Semir Salia:.
– Semir har varit med oss förut och han har bra kvaliteter som passar bra in i vår trupp. Passningsskicklig, arbetsvillig och målfarlig. Bra parametrar!
DM på fredag. Hur tacklar ni den turneringen?
– DM blir ju våra första framträdanden på större yta än en tredjedel så vi kommer börja bygga på vårt sätt att spela och hitta linjerna till fortsättningen. Vi vill alltid vinna matcher, men det primära är att hitta formationer och bra saker att ta sig framåt. Vidare så vill vi också se lite nya spelare ”in action” för att de ska få visa upp sig. Där kommer DM lägligt.
Sund inleder DM-spelet nu på fredag då man möter Lucksta.
Omgång 13: Torskar för både Kuben och Fränsta - Lucksta vilade
Ikväll spelade Kuben seriefinal mot Gottne medan Fränsta jagade viktiga poäng hemma mot jumbon Friska Viljor då man tar med sig poängen från grundseri...
Läs mer
Omgång 12: Fränsta borta från uppflyttningsserien, Kuben tappade segern på stopptid mot IFK Östersund medan Lucksta kraschade sista 20
En tung Medelpadsdag. Fränsta föll i måstematchen mot Gottne och det står klart att det blir spel i nedflyttningsserien för västralaget till hösten. F...
Läs mer
Omgång 11: Rättvis Kubenseger över Lucksta i derbyt och självmål sänkte Fränsta mot IFK Östersund
Under onsdagskvällen var det lite av "vinna eller försvinna" för Fränsta. Vinst mot IFK Östersund och man skulle ta över den där viktiga fjärdeplatsen...
Läs mer
Omgång 10: Dramatik i kubik mellan Lucksta och Fränsta - Kubenseger med darr på ribban i Umeå
Omgången inleddes under lördagen med den mållösa IFK Östersund mot Friska Viljor och fortsatte på söndagen med thrillerderbyt mellan Lucksta mot Fräns...
Läs mer
Inget Degerfors för Kuben i Svenska Cupen - utslagna av seriekonkurrenten IFK Östersund
Kuben hade siktat in sig på avancemang i Svenska Cupen och där få möta allsvenska Degerfors i andra omgången. Men tyvärr stöp man i afton borta mot se...
Läs mer
Omgång 9: Magisk upphämtning av Lucksta medan Fränsta tappade segern i slutminuterna - Kuben stod över
Serieledande Kuben stod över den här omgången men både Fränsta och Lucksta lirade om viktiga poäng. FIK begick sin hemmapremiär på Myggvallen mot Umeå...
Läs mer